پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»

پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»

خبرگزاری فارس: پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مشکلات جامعه هدف با «بیمه دی» به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در پی مشکلاتی که توسط جانبازان از نحوه ارائه خدمات درمانی بیمه دی به خبرگزاری فارس انعکاس داده شد، همه موارد را در قالب ۱۰ سوال مطرح کردیم و از دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کردیم پاسخگوی سوالاتمان باشد. لذا به دلیل مشغله فراوان دکتر عباسپور و بنا به خواست وی سوالات به دفتر ارسال شد و پاسخ ها نیز به صورت مکتوب در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت.

جانبازان و خانواده های ایثارگران اگر چنانچه نکته ای در مورد این مطلب دارند می‌توانند با گذاشتن نظرات خود در پایان آن را مطرح کنند. بدیهی است این خبرگزاری همچنان پیگیر مشکلات این عزیزان خواهد بود.

*فارس: یکی از مشکلات عمده جانبازان عدم پرداخت صورت‌حساب‌هایشان از طرف بیمه دی است. افراد بسیاری از اینکه چند ماه درگیر رفت و آمد برای گرفتن صورت‌ حساب‌هایشان هستند شکایت دارند. آیا زمان و پروسه مشخصی برای پرداخت این مطالبات از ناحیه بیمه دی مشخص شده یا خیر؟ اگر مشخص شده نحوه پرداخت آن در چه مدت و به چه شکل است؟‌

*عباسپور: بیمه شده اسناد هزینه‌های درمانی را صرفاً یکبار با مراجعه به شعب بیمه دی و یا مناطق بنیاد در کل کشور ارائه می‌نماید و پس از کارشناسی اسناد،‌هزینه درمان به حساب بیمه شده اصلی واریز می‌گردد. بنابر این ایثارگران محترم در صورتی که اسناد هزینه‌های درمانی  آنان کامل باشد فقط یکبار به شرکت بیمه دی مراجعه دارند و حداکثر زمان پرداخت هزینه‌های درمانی ۳۰ روز کاری می‌باشد.

*فارس: عده دیگری از جانبازان معترض به بیمه دی می‌گویند این بیمه تمام هزینه نسخه را پرداخت نمی‌کنند بلکه بخشی از آن پرداخت می‌شود چند درصد هزینه‌های درمانی جانبازان بر عهده بیمه دی است؟

*عباسپور: طبق قرارداد فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت بیمه دی اسناد هزینه‌های درمانی طبق تعرفه مصوب هیأت وزیران برای بخش دولتی، خصوصی، نهاد عمومی غیردولتی محاسبه و به ایثارگران پرداخت می‌شود. لذا اگر بیمه‌شده به مراکزی که این تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند مراجعه کنند در صورت ارائه مدارک به بیمه، طبق تعرفه مصوب ذکر شده پرداخت می‌گردد. لذا به همین جهت به ایثارگران توصیه می‌شود به مراکز طرف قرارداد مراجعه نمایند تا متحمل هزینه نشوند.

*فارس: آیا بیمه دی مقابل جامعه هدف به این بزرگی شرکت ضعیفی محسوب نمی‌شود؟

*عباسپور: شرکت بیمه دی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف از تمام ظرفیت‌ و امکانات خود و همچنین ادارات کل بنیاد شهید امور ایثارگران استفاده می‌نمایند لذا این شرکت در طی ۶ ماه با همکاری ادارات بنیاد شهید بستر بسیار مناسب و مطلوبی جهت خدمت‌گذاری به ایثارگران داشته است.

*فارس: در برخی از شهرهای بزرگ مثل قم این بیمه تنها یک دفتر برای مراجعه جانبازان دارد و این خود سبب مشکلاتی برای این عزیزان است. آیا تدبیری برای ایجاد دفاتر بیشتری اندیشیده شده یا بضاعت در همین اندازه است؟

*عباسپور: عمده خدمات شرکت بیمه دی بر مبنای خدمات الکترونیک و کد ملی می‌باشد و ایثارگران می‌توانند با ارائه کد ملی نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند و این خود نیاز به پرسنل را کاهش می‌دهد. مضاف به اینکه همه پرسنل ادارات کل بنیاد استان‌ها همکاری نزدیکی با بیمه دی دارند.

*فارس: یکی دیگر از مشکلات جانبازان در رابطه با بیمه دی رفت و آمد زیاد برای تهیه داروست. برای مثال یکی از جانبازها می‌گوید: هر بار برای گرفتن دارو اینکه جانباز ۵۰ درصد هستم را ثابت کنم و بعد فاکتور دارو را هم ببرم و این در صورتی است که باز هم همان موقع دارو تحویلم نمی‌شود. به طور کلی مراحل تحویل فاکتور با مشکلاتی برای جانبازان همراه است. در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.

*عباسپور: در خصصو هزینه دارو شرکت بیمه دی با اکثر قریب به اتفاق داروخانه‌ها در سراسر کشور قرارداد دارد و در ۹۵ درصد موارد تهیه داروهایی که در لیست فارماکوپه کشور می‌ّاشد مشکلی ندارند و به سهولت انجام می‌شود مگر در موارد خاص در مورد داروهای کمیاب و گرانقیمت که مستلزم روند طولانی‌تری می‌باشد.

*فارس: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط جانبازان زمان مراجعه به داروخانه است برای مثال جانبازی می‌گوید: ۲۴ ساعت برای تأیید اینترنتی وقت می‌برد و گاهی یک سوم یا نصف و بعضی از داروها را نمی‌دهند. دلیل اعمال نظر بر پزشک دکتر توسط داروخانه چیست؟

*عباسپور: طبق بررسی به عمل آمده تأیید اینترنتی در حداقل زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

*فارس: آیا بیمه دی در همه شهرها دفتر ارائه خدمات دارد یا خیر؟

*عباسپور: بیمه دی در همه مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ دفتر ارائه خدمات دارد و به شهرهایی هم که دفتر و یا شعبه ندارد از پتانسیل ادارات بنیاد شهید استفاده می‌نماید مضاف  به اینکه عمده خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌گردد و از این  جهت مشکلی نیست.

*فارس: یکی دیگر از مباحث مطرح شده توسط جانبازان مراکزی است که قبلا به جهت بیمه ایران به آنجا مراجعه می‌کردند، اما اکنون با توجه به تمام نشدن مراحل درمانشان و قرارداد نداشتن بیمه دی مجبور هستند مجدداً‌به همان پزشک مراجعه کنند و خود هزینه را پرداخت کنند. برای مثال می‌گویند:‌با تغییر بیمه مجبوریم حق ویزیت به همان بیمارستانی که قبلا با بیمه ایران قرارداد داشت بپردازیم و تا پرداخت این مبلغ از سوی بیمه دی خیلی زمان می‌برد و یا یک روز تعطیل اگر نیاز به دکتر داشته باشیم متأسفانه در شهرهای جدید مجاور اصفهان قرارداد با کلینیک یا بهداری یا بیمارستان‌های آنجا ندارد و خوب می‌دانید روز تعطیل مطب پزشکان همه بسته است که این باز خود مشکلات فراوان درست می‌کند. با توجه به سابقه نامناسب این بیمه در چند سال گذشته در رابطه با موضوع بازنشستگان و عدم انجام وظایف این بیمه چرا چنین پروژه عظیمی به آن سپرده شده است؟

*عباسپور: در حال حاضر بیمه دی با قریب به اتفاق مراجع درمانی که با بیمه ایران قرارداد داشته‌اند نیز عقد قرارداد نموده است و اگر مرکزی خدمات خاصی به ایثارگران ارائه می‌نماید با اعلام بنیاد شهید بیمه دی نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌نماید.

*فارس: یکی دیگر از مشکلات جانبازان طلب‌هایی است که از بیمه ایران دارند آنها می‌گویند وقتی به دفاتر این بیمه برای گرفتن طلب‌مان مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون از بنیاد طلبکار هستیم بدهی‌مان را به شما نمی‌دهیم. در این خصوص نیز توضیحی بفرمایید.

*عباسپور: شرکت بیمه ایران همانگونه که قبلا خدمات‌رسانی به ایثارگران ارائه نموده در حال حاضر نیز خدماتی که در تعهد مربوط به آن شرکت بوده به نحو مناسب پاسخگو می‌باشد.

*فارس: آیا مشکلات مالی به وجود آمده چه در خصوص بیمه ایران و چه بیمه دی متوجه سیستم اشتباه بیمه‌هاست و یا بنیاد نمی‌تواند درست تعامل داشته باشد؟

*عباسپور: تعامل بنیاد شهید با شرکت‌های بیمه‌گر خصوصا بیمه ایران و در حال حاضر بیمه دی همیشه مثبت و سازنده بوده است.

11 thoughts on “پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»

  1. بخدا هزینه های درمانی بیش از یک سال است پرداخت نشده و هیچ گونه نظارتی هم بر نحوه احتساب هزینه ها وجود ندارد. واقعا متاسفم

  2. الان ۶ ماه است که هزینه درمان من را پرداخت نکردن.هر بار زنگ میزنم میگن ۱ ماه دگ میریزیم بار آخر دیروز زنگ زدم.گفتن بودجه نداریم و بنیاد به تعهداتش عمل نکرده.قراره باز روسای بنیاد و بیمه دی اختلاس کنن پول و حق جانبازا و شهدا را پابمال کنن

    1. باسلام شرکت بیمه دی صرفاً مجری این قرارداد میباشد و مطمئناً درصورت وصول حق بیمه های مربوطه از بنیاد شهید کلیه تعهدات خود را اجرا خواهد نمود.

  3. باسلام
    بنیادشهید وشخص عباسپور دارن فرافکنی می کننند واز انجام قرار دادنیم بند خود حمایت می کنند . اولا بصراحط دروغ می گویند در پشت صحنه تایید فاکتورهای درمانی را به شرکت پوشش ایرانیان واگذار کرده ودر خفاء دستورالعملهای برای شرکت پوشش ایرانیان تعریف شده است وباروح ومتن قرار دادسازگاری ندارد مثال تفاوت پرداخت هزینه شخص جانباز وباافراد تحت تکفل . که لازم به توضیح است در زمام امور توسط آقای رحیمی معاون ریاست حمهوری اقای احمدی نژادچنین تبیعیض در قانون را آیین نامه کردن وهیات دولت هم تایید کرد اما ریِیس مجلس آنرا بدلیل تبعیض در اجرای ماده۱۲و۱۳قانون جامع ایثارگران رد کرد . اما در حال حاضر بیش از ۸ماهاست که یک ریال بابت نسخه های درمان جانبازان وخانواده معزز شهدا از سوی بیمه دی پرداخت نشده است بس باید این همه اعتراض جانبازان به روند طولانی پرداخت هزینه درمان با چه معیار وسنجشی عیار زد . آقای عباسپور واقعیت را جوانمردانه باقشرر ایثارگر درمیان بگذارید . چرا گفتگوی جنابعتالی با آقای شهیدی در فراکسیون ایثارگران مجلس ۱۰۰درصد در تضاد آشکار میباشد . جرا راست حسینی نمی گیددولت نمیخواهد پول درمانی ماده۱۲و۱۳قانون جامع ایثارگران را تامین اعتبار کند تا صدای اعتراض این قشر هم بلند شود و دشمنان با طعنه به بسیجیان ومدافعان اثابت کنند فردا روزی این عاقبت شماست . طبق اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس وشورای محترم نگهبان وظیفه دارند بودجه مناسب را برای اجرای قوانین درلوایح سالیانه بتصویب برساندند . حال اگر شما دکتر عباسپور در محاسبه اعدادوارقام خطا کردید تاوان خطای شما ماها جانبازان باید پس بدهیم . در ضمن می توانید آمار بگیرذد بیش از ۸۰درصد از مراکز درمانی بعلت عدم تصویه مالی در موعدمقرر یکطرفه قرارداد خودرا لغو نموده . حتما میفرمایید اینها مزاح است آنقدر سرشلوغی برای خود درست کرده اید که حتی حاضر بهمصاحبه نیستید .اما وعده آقای شهیدی در جلسه فراکسیون ایثارگران بیش از دو ماه می گذرد . با مکاتبه ایی در خصوص کسالت آقای شهیدی و عدم سرکاربودن بعلت بیماری مکاتبه ای از سوی تعدادی از نمایندگان فرهیخته وایثارگر با آقای روحانی انجام شدآنجنان برافروخته وناراحت شدید که ازسوی مدیرتشکلها بنیادشهید آقای دکترمهری به تمام تشکلها زنگ زده ودرخواست بیانیه حمایت از آقای شهیدی را خواستار گردید.کارکرده اید که صدای مظلومیت خانوتده شهدا وجانبازان به تمام حهان مخابره شده است .
    محمدرضاحفصی کردستانی جانباز ۴۵درصد شیمیایی مدیر جمعیت شاهدوایثارگراستان کردستان

    1. با سلام
      بازدید کنندگان گرامی این سایت مربوط به نمایندگی فروش بیمه دی بوده و نمایندگیهای فروش شرکت بیمه دی دخالتی در اجرا و تصمیم گیری های مربوط به قرارداد این شرکت با بنیاد شهید نداشته و این مطالب صرفاً جهت اطلاع رسانی در این سایت قرارداده شده است لذا خواهشمندم جهت هرگونه مکاتبات با شرکت بیمه دی از طریق پورتال اصلی شرکت به نشانی http://www.dayins.com اقدام فرمایید.

  4. با سلام این بیمه دی که میگن بلافاصله هزینه را پرداخت میکنه کجاس تا ماهم بریم والا از اول سال ۹۸ هیچ مبلغی پرداخت نشده

      1. با سلام کی می خواهید بیمه دندانپزشکی جانبازان را به لیست بیمه تکمیلی اضافه کنید بخدا هر جا می ریم تمامی ارگانها قرارداد دارند و اکثرا به صورت رایگان از بیمه دی استفاده می کنند ولی ما ها نه می گویند بیمه تکمیلی شما جزو دندان پزشکی شامل نمی شود چرا؟؟

  5. با سلام من یک بار دیگه هم پیام فرستادم من چند باری است یک به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنم اما می گویند بیمه تکمیلی شما جزو دندان پزشکی نمی باشد آخه ما از کجا بیاورم که هزینه های سنگین دندان پزشکی رو پرداخت کنیم لطفا یک نگاهی به جانبازان دل خسته کشور بیندازید چرا تمامی ارگانها خدمات دندان پزشکی دارند به خصوص نیرو های مسلح و برای جانبازان آنها رایگان ولی برای ما نه یعنی ما با آنها فرقی داریم خ واهشا رسیدگی کنید

    1. با سلام و احترام
      دوست گرامی شما در سایت یکی از نمایندگان بیمه دی پیام گذاشتید و لازم است توجه شمارا به این نکات جلب نمایم:
      ۱-برای اعتراض و یا اینکه چرا یک خدمت تحت پوشش نمیباشد اصولا بایستی از بنیاد شهید جویا شوید نه سایت یک نمایندگی بیمه!
      ۲-شرکتهای بیمه همیشه مجری یک قرارداد درمانی هستند نه تعیین کننده ی اینکه چه پوششی بدهند یا ندهند
      به عبارت دیگر درخیلی از قراردادهای درمان گروهی که بیمه دی ارائه میدهد خدمات دندانپزشکی نیز داده میشود لذا قراردادی که بنیاد شهید با بیمه دی دارد قطعا به گونه ای است که خدمات دندانپزشکی را به شما ارائه نمیدهد.
      ساده تر با یک مثال عنوان میکنم:
      شرکت ایکس برای کارکنان خویش تقاضای بیمه تکمیلی و انعقاد قرارداد با شرکت بیمه دی یا هر شرکت دیگر بیمه ای ارائه میدهد
      شرکت بیمه چند مدل جدول تعهدات به شرکت ایکس ارائه مینماید با قیمتهای مربوطه که مثلا جدول یک ممکن است شامل پرداخت دندانپزشکی نباشد و حق بیمه ۵۰ هزار تومان لازم داشته باشد
      جدول دوم شامل پرداخت دندانپزشکی تا سقف یک میلیون تومان باشد و حق بیمه این جدول ۱۰۰ هزار تومان باشد
      جدول سوم هزینه های دندان را تا ۵ میلیون میدهد ولی شرکت ایکس برای انعقاد این قرارداد باید نفری ۲۰۰ هزار تومان به بیمه دی پرداخت کند
      حالا شرکت ایکس برای اینکه به هردلیل حق بیمه کمتری پرداخت نماید جدول یک راانتخاب میکند لذا کارمندان آن شرکت وقتی به دندانپزشکی مراجعه میکنند ریالی پول از جانب بیمه دی به ایشان پرداخت نمیشود
      در این موقعیت همگی بیماران شرکت بیمه را مقصر میدانند درحالیکه انتخاب گر اصلی شرکت ایکس بوده است!!!!
      ان شالله جواب قانع کننده بوده باشد
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *